Bockjaktspremiär. 090816

Efter några få timmars sömn blev man väckt kl 04.00. Samtliga i jaktlaget var samlade inför premiärjakten och även Chrille en jaktgäst/jaktkompis var oxå med. På mitt pass lyste bockarna med sin frånvaro som vanligt.. Det enda jag själv såg var ett smaldjur.  
Men jaktlyckan var större bland andra i jaktlaget som lyckades fälla 3st bockar denna morgon.

Till vänster Niklas.Js fina 6a, mitten Niklas.As gaffelbock samt Chrilles spetsbock. Grattis till alla bockskyttar!

Men vi har observerat några fler bockar på denna mark så någon av dessa kanske man försöker komma åt vid ett senare tillfälle i stället.

Även denna dag blev det till kvällen middag på vilt. Köttfärslimpa på vildsvin med Västerbottenost och bacon.
Serverat med nystekta kantareller, lingon och inlagdgurka. Detta var första gången jag åt köttfärslimpa gjort på vildsvin och det var faktiskt inte alls dumt!

Kommentarer
Postat av: sari

ja, maten var inte alls dum!

gåsen gick väll o äta.. den var ingen större höjdare tyckte jag!



men köttfärslimpan däremot! kändes som att jag skulle kunna äta hur mycket som helst av den!!

2009-08-17 @ 19:44:37
Postat av: Anonym

Ja det var SVINgott! hehe.

2009-08-17 @ 21:39:12
Postat av: sari

SVINigt roligt du var då :P hehehehehe.



Älskar dig mannen min! puss <3

2009-08-17 @ 22:11:49
Postat av: Syrran

Jaha när får man smaka av den goda köttfärslimpan gjord av vildsvin? Man vill ju veta hur den smakar! :)

2009-08-18 @ 11:53:36
Postat av: Anna

Sv: Tack ska du ha! :)

Såg riktigt gott ut det där!!

Jag hoppas det ska bli bra jakthundar av dem, verkar ju lovande om man bortser från skott. Men det är ngt vi jobbar på och det verkar bli bättre...

Vart är det du jagar?? Själv har vi jaktmöjlighet här kring Falun, småland och Västmanland.



Jämte och Karel är en kanon korsning! Lite mindre och tuffare jämte helt enkelt :D Helt underbara.

2009-08-18 @ 12:38:17
URL: http://annawahlgren.blogg.se/
Postat av: Ola

Det ska jag nog kunna ordna nån helg framöver syrran! Du o patrik kan väl komma över på middag och några öl nån kväll?

2009-08-18 @ 14:14:35
Postat av: Anonym

Anna

Jag jagar i blekinge och småland på massa olika marker, då främst som hundförare men har lite marker själv oxå.



Det gäller nog att du får hunden att symbolisera skottet med något positivt. En "mild" start kan ju exempel vara skottträning med 22lr. Eller varför inte grävlingjakt om nätterna? När jaktlusten tar överhand borde den inte bryr den sig nämvärt om skottet. Iaf inte när det handlar om en unghund.

2009-08-18 @ 14:26:51
Postat av: Syrran

Öl och middag låter kanon! Säg när ni kan så planera vi in något! Skicka mig ett sms :)

2009-08-18 @ 17:55:36
Postat av: svärmor & Lasse

Nu har vi läst din blogg shit bra var den, iallafall när du skriver in recept oxå..Lycka till med jakten i kväll..Kram <3

2009-08-18 @ 18:00:03
Postat av: Ola

Tack. Jo tänkte jag skriva lite om tillvaratagandet av viltet oxå. För jag tycker det är minst lika stor del i jakten som själva skjutandet. Kvällens jakt gick bra, efter bara en timme så låg bocken där! :)

2009-08-18 @ 23:47:29
Postat av: Hennu

om du vill ha fler besökare, så måste du kommentera tillbaka på deras bloggar. då ser människorna dig oftare på andras bloggar :) börja med tex "sv:" och sen ditt svar :) ett bra tips, ifall de inte skulle hitta tillbaka för att se ditt svar.

2009-08-20 @ 11:31:23
Postat av: Crille68

Ooops! Vilken tur att jag och Chrille inte stavade lika annars hade det varit läge för fullständig förvirring! :O

Jag måste få skryta lite att även underecknad Crille sköt en bock på premiärdagen. Fast min var ännu mindre än min namnes! hahaha Den var en "pyttebock" med horn som var mindre än halva örats längd! Men det är som tur är minst lika gott kött på den som på någon med större horn, eller för att uttrycka sig kort; en matbock!

Jag "blev tvungen" att kommentera den här dagen också för det var väääldigt så gott det såg ut med vildsvinslimpa! Västerbottenost är ju alltid en höjdare också. ;) /Crille

2009-09-26 @ 17:23:19
URL: http://www.bassetolle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0