Hundjakt 2014-10-25

Jagade med Molly o valpen Ronja. I de två första såtarna gick jag med Ronja och hon hade först drev på en stor älgtjur med 15-16taggar, under tiden gick en annan hundförare med en wachtel i en angränsande såt och den hunden hade drev på rådjur som gick ur såten. När jag var klar med min såt gick jag över med Ronja i den angränsande såten för att gå igenom det sista av den. I mitten av såten fick hon upp älg igen, ko med kalv som de blev ett kort ståndarbete på som sedan övergick till drev.
 
I såt nr 3 gick jag med Molly och en wachtel släpptes från olika håll i en större såt. Här hade Molly 6st drev på rådjur och wachteln hade flera drev på rådjur den med. Det sista rådjuret Molly fick upp sköt jag själv. Lite dålig utdelning denna dag med tanke på hur mycket vilt vi hade på benen, men så är det ju i bland med jakt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0