Hundjakt. 2014-10-06

Injagningen fortsätter med Alpländare valpen Ronja. Gick själv med valpen och hon hade först ett kort drev runt 5min på rådjur ett smaldjur jag såg i upptaget. Vill inte skjuta i upptagen då jag helst ser att hon driver en stund innan det skjuts. Släppte sedan i en annan del av marken o jag såg att hon tog något i vind o blev ivrig, kort där efter såg jag två älgar ko med kalv gå upp  framför hunden hon drev dem en kortare stund, ca 2-3min. Hon har även haft upptag på vildsvin även där korte drevtider ca 2-3min. Verkar vara mer försiktig på gris o älg än rådjur o hare. Med all rätt när man är en sån liten skit, men hon "jagar" dem åtminstone.
 
Valpen är nu snart 7mån o haft drev på hare, rådjur, vildsvin och älg. Allt mellan 2-10min.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Peter

Du ligger i Ola ser jag. Kul att läsa att jakten går bra för dig och dina hundar!

2014-10-10 @ 11:26:35
Postat av: Ola

Ja man har varit ute en del och de är ju alltid kul när de går bra med hundarna när man besöker olika jaktlag med dem! :)

2014-10-10 @ 11:39:33
URL: http://vildsvinsjakt.org
Postat av: Anonym

Ingen Älg ?

Svar: Jo lite älgjakt har de blivit, är inte de viltet som jag föredrar att jaga direkt. Men har ändå skjutit 1-2st varje år sedan jag började jaga älg. Har en duktig älghund, så släppte den i går. Sköt en kalv för den då. Ska uppdatera bloggen senare i kväll!
Ola Melkersson

2014-10-14 @ 20:46:17
Postat av: Ola

Jo lite älgjakt har de blivit, är inte de viltet som jag föredrar att jaga direkt. Men har ändå skjutit 1-2st varje år sedan jag började jaga älg. Har en duktig älghund, så släppte den i går. Sköt en kalv för den då. Ska uppdatera bloggen senare i kväll!

2014-10-17 @ 15:28:41
URL: http://vildsvinsjakt.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0