Hundjakt. 2014-10-05

Gick som inbjuden hundförare på för mig ny jaktmark som en god vän har. Lovligt vilt var kronhind och kalv, dov-hornbärande, vildsvin, rådjur-hondjur o kid, räv och hare.
 
Vi började med två mindre såtar och jag släppte Molly som hade drev på get med kid, som båda fälldes. Jag gick sedan i en större åkerholme där hunden hade ståndskall under ett större stenblock i samma veva sköts en räv som gick ut homen. Så de var två lyckade släpp med den hunden.
 
Släppte sedan Vilda som först hade ett kort ståndarbete på två vildsvin, jag såg den ena, men han tyvärr inte med att skjuta. Hon drev sedan ena grisen runt ett hygge för att sedan byta drevdjur till 3st rådjur. Hon drev runt en timme innan hon släppte, buktade bra o var som längst 600m ifrån mig under hela drevet. Vi bröt sedan och grillade korv. Bra jakt, på en fina jaktmarker med trevligt folk!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0