Skyddsjakt på vildsvin 2014-11-18

Tillbaka på åkrarna där jag skjutit de senaste grisarna. Känns inte som man har tid med skyddsjakten nu när hundjakten är igång. Åkrarna ser för jävliga ut.. Jobbiga djur!! ser under kvällen 3st flockar den största upp ot ca 20st djur blandad kompott allt från 15-20kilos till 45-50kilos o flera större djur. Lägger märke till en större galt som går ihop med 2st suggor. Får bra skottläge på den o låter skottet gå.. de springer grisar åt alla håll! En av suggorna står kvar nån halvminut o flera mindre grisar springer först åt vänster in i skogen, kommer sedan tillbaka o springer över åkern igen. Uppmot 20st vildsvin på åkern när skottet gick o inget ligger kvar..
 
Har min gamla trotjänare Vilda med mig, vilket jagb oftast har för hon är ett säkert kort som spårhund. Släpper som jag alltid gör på frisök hon sållar snabbt ut rätt spår av alla de som finns på åkern. jag slutar aldrig förundras över den hunden! :) Ca 40m från skottplatsen ligger galten i ett dike vid åkerkanten. Vägde väl ca 95-100kg levande vikt uppskattad vikt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0