Rådjursjakt med hund 2014-11-15

En av de bästa rådjursjakter jag någonsin upplevt denna dag! Jag hade min gamla terrier Molly och alpländare valpen Ronja med mig på denna jakten och det var även en annan hundförare som hade en wachtel med sig. Vi jagade med en hund per såt.
 
Tror wachteln hade 5-6st drev totalt i 2st såtar, jag själv stod på pass och fick skjuta i två av dreven för den hunden och ytterligare 2st skjöts på drev av andra paskyttar och det sköts även ett stänkdjur. Det är en unghund som verkar kunna bli riktigt duktig! Första gången jag själv får stå på pass denna säsongen och för den hunden kan jag gärna göra det igen! :)
 
Släppte Molly i en såt och hon hade 3st drev på totalt 4-5st rådjur och det sköts i två av dreven. Jag släppte även alpländare valpen Ronja som hade 3st drev och det sköts 3st rådjur! :) Första vilten för den hunden så de var ju riktigt kul. Ca 8månader nu. Totalt blev det 10st rådjur skjutna denna dag.
 
Riktigt bra jaktdag!!
 
Första för wachteln.
Andra jag sköt för wachteln.
6taggare för Ronja.
Get o kid skjutna för Ronja. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0