Vildsvinsjakt med hund 2014-01-19

Jagade med Balder  och en kamrat gick med sin hund i en anan del av marken samtidigt. Tanken var egentligen att jaga främst älg denna dag. Men då skötselområdet stoppat jakten på älg trots att de var 10st kalvar och 5st vuxna djur kvar i potten fick de bli vildsvinsjakt i stället.. :(
 
Vad får då hundarna upp? Jo rätt omgående får Balder upp ko med kalv som han jobbar hur bra som helst med fast i upptaget där jag står o filmar, råkar stöta o de ger sig i väg. Gångstånd några hundra meter o sen fast igen. Efter ca 1,5tim smyger jag in på ståndet ytterligare en gång, här filmar jag i ca 30min och när hunden skällt i 2timmar väljer jag att kalla in hunden. Hade varit ett enkelt skott då jag hade dem på 35-50m.. :(
 
Tar o släpper i en annan del av marken där han får upp vuxen ensam älg, jag råkar stöta rätt omgående o de brakar i väg och skenar ur marken efter ca 3,5-4km släpper hunden och går tillbaka.
 
Tycker nu Balder jagat tillräckligt och kompisen släpper sin hund i en annan såt där jag står på pass. Denna såt visar sig även den vara tom på grisar, men älg är de verkligen ingen brist på i detta området. Då kompisens hund får upp ytterligare en ko med kalv som han tyvärr får nöja sig med att stå och filma på ca 20meters håll..
 
Blev ingen vildsvinsjakt denna dag utan älgjakt för hela slanten, vi hade skottläge på två kalvar denna dag som vi då tyvärr inte fick skjuta.. :(
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0