Klövviltsjakt 2014-11-28

Jagade med alla allroundhundarna denna dag Vilda, Molly och Ronja i olika såtar och kompisen gick även i en såt med sin springer Spaniel. Medan de var två passkyttar som väntade på att få vilt i sina pass.
 
De var en riktigt bra jaktdag med extremt bra hundarbete 99% av tiden de var lösa så var det jakt!! efter avslutade drev kom de o hälsade på o de fick upp nuýa djur inom 100-200m i från mig. De var både gott om vildsvin och rådjur på benen denna dag. Jag såg själv ett av vildsvinen i uptaget och 3st rådjur men tyvärr inga bra skottlägen. En passkytt fick en grupp med minst 5st grisar i pass men de var för tätt där de sprang så de var inga bra skottlägen på dem. De sköts 2st rådjurskid under dagen, en per passkytt så de var ju lyckat! :) Ingen av dem hade skjutit rådjur på minst 6-7år sa de så jag tror de var nöjda med dagen! :) Väldigt fina marker med gott om både vildsvin och mängder med rådjur var de, så hoppas hinna med någon "mitt i veckan jakt" där igen innan säsongen tar slut.
 
Riktigt trevlig jaktdag på trevliga marker o markägare! :)
 
Alpländaren Ronja med fälld bockkilling. Avfångningsträningen verkar gett resultat, inte ville hon släppa taget runt halsen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0