Rävjakt.

Har varit ute en del med vänner och lockat räv på åkrarna. Har inga mängder med räv men har gått hyfsat bra ändå. 
 
Skjutit 4st själv, 3st vuxna och en född i år. Ena var en lite udda hanräv med vita baktassar. Två av de andra vuxna rävarna sköt jag på lock inom loppet av ca 30min, hane och tik.
 
Lockade även in en valp som kompisen sköt då vi satt i hop på en åker. Var även ute och lockade/vakade och då sköt en annan kompis en räv några hundra meter bort ifrån där jag satt. Så 6st rävar har de blivit änså länge. Har främst använt mig av lockpipan Nordik Crying Bird nu när jag varit ute. Vädigt lätt pipa att använda!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Bra jobbat Ola!! De är bra viltvård de. NU kan du jaga bock med gott samvete!

Svar: Tack. Ja visst är det! :) Haha. Ja man får se hur de går i helgen.
Ola Melkersson

2014-08-14 @ 18:52:00
Postat av: Daniel

Bra jobbat!

2014-08-15 @ 16:18:37
URL: http://www.danielsjakt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0