Lockpipor.

NU ska de lockas. Hade egentligen tänkt gå in speciellt för älgjakt i år, men då tilldelningen blev allt för dålig i dom jaktlag jag är med i så lägger jag ner det och satsar på rävjakt i stället. Har som mål att åtminstone skjuta tvåsiffrigt, men vi får väl se hur det går med det..
 
Till min hjälp har jag ett gäng lockpipor från Nordik Gear
 
Nordik Crying Bird, Nordik Mini Predator, Nordik Plain Pain. Jag har även tänkt använda mig av Nordik Roe denna bockjakten, har använt buttalo i många år och lockat in bockar med den, men aldrig lyckats få in några stora bockar med den lockpipan. Men en hel del ungbockar o mellanbockar. Hört mycket gott om Nordik Roe så hoppas att den även ska kunna hjälpa mig få in ett par fina bockar under bockjakten i år. Ska bli spännande!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0