Bockinventering. 2014-08-03

Har varit ute väldigt mycket i skogen nu i sommar och kollat vilka bockar som jag ska försöka jaga när väl bockjakten börjar. Satte upp ett nytt torn på en åker i förrgår där jag tidigare inte jagat, en gammal åker. Gott om fejningar och såg rejält avbetat ut Så satte mig för att se vilka bockar som går där. Var på plats ca 19.30 och runt 20tiden hörde jag en flock vildsvin som var ute o betade. Tog en stund innan jag kom till skott på en mindre brungris  ur flocken. Det var sugga, årsgris och 8-9st brungrisar som jag såg, kan varit några till.
 
Alltid trevligt att inviga ett nytt torn, men vad det går för bockar fick jag aldrig reda på så man får väl spendera några kvällar där framöver. Man börjar få beslutsångest om var man ska sätta sig den 16augusti..
 
Vy från tornet, till höger, rakt fram och till vänster.
 
 
 
Fin liten gris till grillen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0