Klövviltsjakt 2013-11-16

Blev jakt efter allt klövvilt denna dagen och vi hade älg, kron, dov, vilsvin och rådjur på benen under dagen.
 
Jag valde att jaga med min terrier Molly hela dagen tillsammans med några andra hundförare med kortdrivande hundar. Riktigt nöjd med hundens arbete under dagen blev flera drev på vildsvin, hjort och rådjur under dagen.
 
Speciellt taggad på vildsvin verkar hon blivit den lille ettrige! Jagade bla en stor galt som gick förbi mig på en 4-5m men erbjöd ingen bra skottchans tyvärr. Hon jagade även en riktigt stor gris som blev skjuten av en annan hundförare. Höftskott på 1,5m som tog mellan ögonen när de rusade mot honom med öppet gap..
 
Riktigt trevligt jaktdag som resulterade i en skjuten älgtjur, två stycken vildsvin, ett dov och ett rådjur.
 
 
Älgtjur, vildsvin och lille Molly.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: O

Stackars sugga :) Hur mycket vägde hon ?? Man är inte så kaxig när dem kommer så mot en :p

Svar: Hon vägdes inte. Men den var rejäl, största suggan jag sett personligen. 135-140kg uppskattar jag den till, kanske mer? Den var i alla fall tung o dra! ;) På den marken skjuts de normalt sett inte suggor men i detta fallet fanns det inte mycket till alternativ! Den hade inga kultingar med sig och de fanns inga i den heller.
Ola Melkersson

2013-11-20 @ 15:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0