Klövviltsjakt med hund 2012-01-19

Jakt på min egen mark, lovligt vilt var älgkalvar, gris, rådjur, räv och hare.

Hade bjudit in flera hundförare och passkyttar. Fick en del återbud så de blev tyvärr bara en hundförare som fick göra allt jobb denna dag.
Själv stod jag på pass då jag skadade ryggen på jobbet och ville ta det lite lugnt.

Vi hann tyvärr bara jaga av ungefär halva marken och hade uppe 2st älgar tjur och en kviga, 5-6st rådjur och ett gäng med harar.

Hundföraren lyckades skjuta en hare annars var det tyvärr ont om skottchanser på lovligt vilt. Var betydligt färre djur än de brukar stå på marken troligen pga att de fodrats extremt mycket på marker runt denna mark bla fiunns de en liten nätt hög med sockerbetor på 20ton, bara några hundra meter från denna mark, lite väl mycket kan man tycka..

Oscar med haren som råkade springa förbi hans blaser i kaliber 9,3! ;).

Kommentarer
Postat av: David Fransson

2012-01-19 ??

Uppdaterade sidan två gånger och tömde cachen trodde inte jag kom in på din riktiga sida! :-)

Tack för en trevlig blogg!!

Svar: Man tackar! Ja de säger mig inget för jag är värdelös på datorer! Men jag har haft strul med domänet nu några dagar.
Ola Melkersson

2013-01-25 @ 20:58:38
Postat av: David Fransson

Kolla datumet på ditt sista inlägg!

Mvh David

Svar: Ja de måste varit en gammal jakt jag glömt skriva om! Hehe. 2013 ska de givetvis vara! :)
Ola Melkersson

2013-01-29 @ 19:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0