Klövviltsjakt med hund 2013-12-07

Jakt efter allt klövvilt denna dag och Molly uppsnittad av gris helgen innan, tog jag med Vilda för att släppas i sista såten. (Lite väl långa drevtider på den hunden för att ajkten ska bli effektiv på denna jakten så jag fick låna en Springer Spaniel av en god vän som jag gick med i 3st såtar och släppte sedan Vilda i den sista.
 
Var en riktigt bra jaktdag med både älgar, hjortar, vildsvin och rådjur på benen. Sköts 3st vildsvin, en råbock och en älgkalv under dagen.
 
Älgkalven fick jag själv äran att skjuta medan Vilda var ute på sök. Ko och kalv var nära att springa över mig inne i en granplantering. Kalven vinklade av 1-1,5meter framför mig och jag sköt den på cirkar en halvmeter när den sprang förbi mig så det var närkontakt!! kalven hade gått ca 40m med ett bra skott precis bakom bogen.
 
Två av dagens tre vildsvin.
 
 Råbock.
 
Vilda och älgkalv
 
Jag och kalven
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0