Vakjakt på vildsvin.

Har en längre tid haft en liten galt till och från på en av åtlarna. Tog en titt tidigare under dagen och såg ut som de kunde vara besök av en ensam gris då de var en del foder kvar runt spridaren. Haft en del vänner som suttit där men de har vid de tillfällena inte haft turen med sig. Så tog ett försök själv, fick tidigt besök av en grävling som gick på åteln ett bra tag och smaskade vilket fick mig att tro att de var den som ahde ätit av fodret. Bestämde mig därför att bara sitta 30min efter de hade blivit mörkt. Ca 5-10min efter de börjat bli mörkt hörde jag gris runt åteln och en stund senare skymtade ensam gris som smög runt åteln. Den var snabbt framme för att snabbt springa in i skydd. Gjorde mig beredd och nästa gången den närmade sig åteln följde jag den i siktet och när den stannade till ett 10tal meter i från själva åtelplatsen lät jag skottet gå och den blev på plats. en liten galt på ca 70kg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0