Grävlingjakt med ställande hund.

Tog ett släpp efter grävling med Balder i går, släppte honom invid en vildsvinsåtel och upptaget kom ca 70m i från där jag släppt inne i en tät granplantering. Var en riktigt aggressiv grävling och det tod en stund innan jag kom åt att skjuta den. en galt på 12-13kg skulle jag gissa på. När jag kom hem kollade jag av hunden och upptäckte att grävlingen hade bitit hunden rätt rejält. Ser kanske inte så farligt ut på fotot men är nog värre än det ser ut tyvärr. Så i dag får de bli ett veterinär besök..Får bli vila från jakten några dagar för honom.. :(
 
 
Balder med elakingen..
 
Skadan han fick från grävlingen.

Kommentarer
Postat av: Majsan

Oj då, hur gick det?

Svar: De blev 16st stygn, de sydde glest så de skulle själv dränera. Var lite värre än det ser ut på fotot. Men ha repar sig, han kommer nog jaga grävling o annat som vanligt skulle jag tro.
Ola Melkersson

2013-08-11 @ 12:09:00
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0