Vakjakt på vildsvin. 2012-09-28

Nytt vakpass på annan åtel, hann sitta ca 20min innan ett gäng grisar kom ut. Valde ut en större gylta som stod lite avsides höll i bogen och lät skottet gå. Grisar flög åt alla håll och på platsen låg där ingen gris. KLänge sen de inte blev på plats men skottet kändes bra. Gick fram och kollade skottplatsen som inte gav något alls, inte en droppe blod. Gick men ficklampa och pannlampa och kollade runt åteln men såg inget alls.

Fick köra hem efter hund, valde Vilda en korsningshund emllan tyskjakterrier och stövare. En hund jag spårat upp väldigt många grisar med genom åren. Körde fram med bilen 5meter från åteln o släppte ut hunden på fritt sök, ja så var det i alla fall tänkt.. Så fort hon hoppade ur bilen vädrade hon och tittade på mig som "har du tagit hit mig för detta?" Grisen hade gått 5-6meter från skottplatsen men den var omöjlig att se.. Gylta ca 70kg levande vikt. Ingång mitt i bog, utgång ca 10-15cm bakom bog så den hade stått något snett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0