Vakjakt på vildsvin. 2012-09-02

Har otroligt mycket besök på två åtlar i ett område just nu så bad två jaktkamrater sitta på dessa och jag själv vaktade en trädgård där det trots taggtråd och uppsatt elstägsel har härjat grisar i flera nätter, inte mycket kvar av den gräsmattan så man kan ju förstå att husägaren inte är speciellt glad!

En av kamraterna hade 10st smågrisar ute på åteln när han kom dit som sprang in i skydd, men redan efter 2min i vakkojan kom de ut igen och han sköt en av dem. Efter en stund smällde de igen och jag fick sms om att 3st grisar kommit ut och att den minsta var påskjuten vi bröt vid 23tiden och kollade skottplatsen. Det var rikligt med blod och vi hittade även bit från lunga, någon hund behövdes inte för att finna grisen som hade gått 20-30m från åteln. Totalt såg vi 3st olika grupper och jag vet att det är ytterligare 1-2grupper som besöker dessa åtlar. Vi hade även en riktigt stor ensam gris en kortare stund framme på en av åtlarna. Lyckad kväll måste jag säga!
 

Kommentarer
Postat av: kent

Grattis =)

2012-09-05 @ 14:44:34
URL: http://www.kent-teamreleaser.blogspot.se
Postat av: Anonym

http://www.locateabuckettruck.com/the-benefits-of-bucket-trucks/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0