Vakjakt på vildsvin. 2012-08-30

Grymt mycket besök på åtlarna nu så bestämde mig för att vaka på en av åtlarna. Var på plats 20.10, ställde bilen på en vändplan några hundra meter från åtel och gick mot vakkojan. 40-50meter innan kojan såg jag att det redan var en gris ute. Tog stöd mot ett träd o siktade på grisen som var en liten galt.

Lät skottet gå så fort jag såg vad det var för gris och galten la sig på platsen. Så vakkvällen blev i stället bara en liten promenad på 2min. Gick tillbaka till bilen, körde fram på åteln o hystade upp grisen på heck-packen riktigt smidig och smart uppfinnig. Med den sparar man många timmars skrubbande i bagagen!

 
 Galt på ca 75kg levande vikt.

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis till grisen! Det var ju enkelt. Vi har börjat få mycket gris nu som springer runt knuten. Grannarna är dåliga på att skjuta...åkrarna förstörs en hel del

2012-09-04 @ 19:44:37
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0