Vildsvin på grillen

Grillsäsongen har för de flesta tagit slut?! Men finns de något bättre än grillat vildsvin på grillen?

Fick hem en massa gott från http://www.grillhouse.se/ som jag var "tvungen" att prova. Har ni inte varit inne på deras webshop kan jag rekommendera er att kolla där, det som inte finns där för en lyckad grillkväll kan de säkert ta hem om de nu skulle saknas. Men deras utbud är BRETT!
 
Har i sommar fått upp ögonen för hur mycket det finns för att sättta piff på köttet vid grillningen. Förr blev det mycket vanlig grillolja och grillkrydda behöver väl inte vara något fel med de för det kan väl vara gott de oxå. Men det är ju trevligt att variera sig! Här har jag grillat karre från vildsvin som jag skurit i tjocka skivor använt The Squeal Hog Rubb som rubbing. http://www.grillhouse.se/rubs-kryddor/cowtown-the-squeal-hog-rub.html Som grillsås hade jag Rufus Teague Touch o heat http://www.grillhouse.se/bbq-saser/rufus-touch-o-heat.html Extremt god grillsås måste jag säga! 


 
Hade en liten grillfest på gården för ett tag sedan. Byggde en provisorisk grill för helgrillning av hela vildsin, tog vad jag hade på gården och bygget tog under timmen att få upp. Ska ändra lite saker på den till nästa år men grill resultatet blev väldigt bra och alla middagsgästerna gick där i från med fulla magar så de verkade som de var uppskattat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0