Älgjakt 2012-10-08 - 2012-10-11

Älgjakten har väl gått så där änså länge Själv har jag skjutit en kalv på vakjakt, spårade upp den med Balder. Den hade bara gått 25-30m men de var ju bra träning! Sett mycket vilt ett 20tal rådjur, en räv och en fin tjäder tupp. Men vi skjuter bara älg första veckan på denna mark jag jagade på måndag-tisdag. Har även gått en del med Balder under dagarna tyvärr har de varit tomt på gris/älg i de såtarna utom en där det var en kviga som gick ur nära en passkytt men som tyvärr inte fick skottläge på den.

I går jagade jag i ett annat jaktlag, såg inget annat än några rådjur som var lovliga att skjuta där men jag avstod, de kan gott sparas till hundjakten. Efter tiden hade gått ut på älgen fick jag läge på en räv, släppte ju förbi en dagen innan vilket inte kändes bra.. Men nu ficvk jag revanch! ;)

Lite foton från veckan så här långt.
 
 Balder med kalven
 
Jag o samma kalv
Skogslunch-Vildssvinswok i murikapannan
Går smidigt att transportera ut med Heck Packen! Hör av er om ni vill köpa en så tar jag hem fler!
Passvy från dag två
Räven från dag tre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0