Rådjursjakt med hund 2012-11-29

Jagade i dag på marker där det inte finns speciellt mycket gris, så lovligt vilt för dagen var rådjur, hare och räv.

Hade med mig terrierkorsningarna Molly och Vilda, och två jaktkamrater stod på pass. Släppte först Molly och jagade i ca 2tim bytte sedan till Vilda o jagade runt 1,5tim med henne. Totalt hade vi uppe ett 10tal rå, två harar och en älg. Båda passkyttarna fick skjuta var sitt rå, ett smaldjur och en liten bock. Hornen lossnade dock efter skott. Ena framdrivet av Vilda och det andra för Molly.
 
Riktigt bra jaktdag med goda vänner, gott om vilt och bra hundarbeten! 
 
 Jörgen med det rå han sköt för Molly.

Henrik med den lille bocken han sköt för Vilda.



Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Bara att gratulera. BLir så avis på er som har gott om rådjur. Vi har ju inte det, så man är restriktiv att skjuta. Behöver dock skjuta för unghundarna och Ayla som ännu ej fått ett djur skjutet för sig. Idag gjorde hon ett fint drev men det gick över en bred bäck och där var det stopp, bara 30 min tyvärr

2012-11-29 @ 21:07:44
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Ola

Ja får vi ytterligare en mild vinter i år oxå kommer de bli riktigt gott om rådjur här nere. Jagar på flera olika marker men har bla en mindre mark på ca 150hektar där jag jagar ensam. Där jag har bra koll på vad det finns för djur. Har sett 5st getter med totalt 10st kid, 7st bockar och 2-3st smaldjur. Avskjutningen i år hoppas jag kan bli 5-6st, främst bockar o kid.

2012-11-30 @ 09:40:56
URL: http://vildsvinsjakt.org
Postat av: Fredrik

Härlig jakt. Grattis till både bra hundarbete och skyttar. :)

2012-12-02 @ 20:24:03
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0