Vildsvin och rådjursjakt 2012-01-06

Jagade gris och rådjur med mina terrierkorsningar Vilda och Molly uppe i Strömby i dag. I första såten gick jag med mina hundar och en kompis släppte sin basset. Rätt omgående fick alla hundar upp rå i olika delar av såten som de drev på riktigt bra. En passkytt sköt ett bock kid för basseten. Skytten rapporterade över radion att skottet troligen inte tog där de borde men att han inte kunde skjuta ett andra skott då hunden var intill rådjuret. Jag var bara 100m där i från och Molly var med mig medan Vilda drev i en annan del av såten. Jag kom fram till rået som jag såg var buksjutet men kunde inte skjuta då de inte var något lämpligt kulfång. Molly stack efter djuret och de han inte långt förrän hon satt i halsen på de och jag kunde sticka det. När Vilda hade släppt avslutade vi jakten i den såten.
Molly med bock kidet jag avfångade.
Mtech Avfångningskniv från knivbutik.se bra prisvärd kniv!
http://knivbutik.se/dolkar/55-mtech-avfangningskniv-stickkniv.html

Nytt släpp i andra såten för dagen med Vilda och basseten, de tog inte mer än några minuter så hade de drev på rå på varsin sida av såten. Rådjuret som basseten drev sköts och vi gick vidare. Efter ett tag fick Vilda upp en flock grisar var av en blev skjuten. Kompisens basset hade ytterligare ett drev på rå där det sköts bom på. Så under dagen blev de skjutet 2st rådjur och ett vildsvin.
En riktigt trevlig jaktdag, bra väder och mycket hundskall i backen! :)
Vilda med grisen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0