Skyddsjakt på vildsvin 2011-09-16



Kollade av runt ett par majsfält i Brömsebro på eftermiddagen. Det var en hel del skador så bestämde mig för att vaka en stund på kvällen.

Var på plats stax efter kl20 och passade på en väg mellan två majsfält vid en lucka i en stenmur där de var en väl upptrampad stig. Efter nån halvtimme hörde jag grisar som rörde sig i fälten och som närmst på bara 10-20m i från mig. Men tyvärr ingen som ville gå mellan fälten, så lite efter kl22 gav jag upp.

Får nog bli nytt försök i nästa vecka när bonden gjort skjutgator i majsen och eventuellt släppa några av hundarna i några av fälten nästa helg?


Kommentarer
Postat av: kp

Majsfält är stora åtlar nu :)

2011-09-18 @ 08:41:02
URL: http://kpla.se
Postat av: Ola

Japp men det är ändå långt i från sånt drag som de varit tidigare år. Stammen har minskat på de flesta marker här och att det är ollonår gör nog sitt oxå. Kollat maginnehåll på de senaste grisarna vi skjutit o de har i stort sett bara haft ekollon i sig.. Relativt dött på foder/åtelplatser nu oxå.

2011-09-18 @ 10:37:07
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0