Älg/vildsvinsjakt med hund. 2011-10-23

Jagade med Balder släppte i närheten av en vildsvinsåtel och bara ett 50tal meter bakom denna fick han upp en gris. De blev drev/gångstånd 1,5km med några några korta stopp på några minuter innan de blev stånd  i runt 10min. Men grisen verkade inte vilja stå så de drog i väg ännu längre bort och efter 1tim och 15min släppte han och kom tillbaka.

Efter detta fick han upp älg på fel sida markgränsen.. Först var det gångstånd ca 700m innan blev de fast stånd i ca 20-25min innan de brakade i väg på nytt. Totalt var det gångstånd/stånd i ca 1tim och 10min innan han släppte vid en större väg. Nöjd med hundens sök och arbete i dag. 

Nu är man uppbokad flera helger framöver som hundförare hos lite olika jaktlag, så nu får de fan se till att de blir något skjutet för han! 







Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Bra jobb han gör...men akta vägarna. Det kan bli farligt. Skoj när du har en bra hund och får vara med lite här och där.

2011-10-23 @ 17:56:56
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: kent andersson

han går bra nu Balder. Verkar vara en kanonhund,

2011-10-23 @ 22:21:39
URL: http://www.kent-teamreleaser.blogspot.com
Postat av: Ola

Nja kanonhund vet jag inte. Men nu de senaste jakterna har han verkligen varit bra. Jagat gris och älg från 1 till 2,5tim när han hittat dom. Så just nu ser de ju ut som att han kan bli bra. Men man får väl se hur de går..

2011-10-24 @ 20:01:23
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0