Skyddsjakt på vildsvin. 2011-07-30.

Vakade/smygjagade runt ett par större vetefält och även en jaktkamrat var ute vid ett par andra fält. Var på plats strax efter kl20 och kvällen var händelselös förutom 6st rådjur, 4st grävlingar och några harar. I skymningen förflyttade jag mig i stället till ett annat vetefält. På åkern intill där det oxå var vete, såg jag en lite större ensam gris, avstånd 50-60m och hade varit ett lätt skott..

Markägaren som bett oss skyddsjaga arrenderade jordbruket där, men hade inte jakten på denna åker och denna markägare var bortrest så de var bara till att avstå skott. Bara några minuter senare fick jag en ny chans då de nedanför veteåkern gick 3st grisar och betade på en vall. Vinden var perfekt men av någon anledning ville de inte stanna kvar o sprang in i skydd på andra sidan åkern. Fick efter detta sms från de andra som var ute att de oxå smygit på en grupp grisar men att de fått vind på o stuckit de oxå..

Känns som man har oflyt med jakten just nu, men de ska väl vända förhoppningsvis..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0