Vildsvinsjakt med hund. 2011-12-03

Grisjakt i Karlshult/göddabo.
Jag gick med Balder och samtidigt släpptes 3st andra hundar i olika delar av området. Totalt hade vi uppe 2st älgar och 9st grisar som tyvärr klarade sig oskadda förbi passkyttar och hundförare..

Balder skällde även en kortare stund på mård och i slutet av dagen även på en mink eller iller. Vet inte riktigt vad de var för ilsk stor råtta faktiskt? Men hela djuret var iaf ljusgrå. Filmade den så får väl lägga upp filmen så ni kan berätta vad ni tror det var för något. Kunde skjutit den, men jag vill inte att hunden ska jaga sånt smått..
(Bilden är tagen från wikipedia, alltså inte den råtta som hunden hittade)

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjo taxar

Det blir säkert bättre tur nästa gång. Är inte det en mink?

2011-12-05 @ 21:18:32
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: kent andersson

Men han jagar ju i alla fall allt den goe Balder =)

2011-12-05 @ 21:50:06
URL: http://www.kent-teamreleaser.blogspot.com
Postat av: Ola

Ja jaktlust har han gott om! :) Ja Majsan djuret på bilden är en mink men de är inte djuret på bilden han hittade! Tror iofs att det oxå var en mink men den var mycket ljusare. Den var grå/vit i pälsen.

2011-12-06 @ 08:02:03
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/
Postat av: Pontus

Förmodligen är de ju iller mina är med gråa. Kan skicka en bild till dig Ola så du ser om de e likadan som du såg ?? ;)

2011-12-08 @ 11:33:08
Postat av: Tommie Nilsson

Har sett hermelin några ggr hemma i norra gullabo. Men dom är ju så mkt mindre. Annars gränsar ju nästan markerna mot både göddabo och strömby.

2011-12-09 @ 12:23:48
Postat av: Ola

Nja Hermelin tror jag inte de var? Den vägde väl nåt kilo eller så o var 35-40cm lång. Mycket möjligt att de var iller men jag har aldrig sett den färgen på dom innan. Däremot mink finns ju i alla färger. Ska lägga upp filmen så får ni se vad ni tror de är för nåt.



Var ligger marken du jagar på Tommie?

2011-12-12 @ 08:50:11
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/
Postat av: Tommie

norra gullabo. Bägge sidor om strömbyvägen.

2011-12-13 @ 17:02:46
Postat av: Ola

Då jagar jag troligen på bägge sidor om er mark eller väldigt nära. Jagar rätt ofta i Strömby oxå nämligen. Har pratat med ytterligare en mark som eventuellt ville vara med på gemensamhets jakt på gris i januari. Finns de intresse från er sida att vara med? I så fall kan du ju ringa mig på 0709542909.

2011-12-14 @ 08:03:27
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0