Trofesköldar.

Fixade ordning betarna på en galt jag sköt i våras och kollade runt lite efter en trofesköld till dessa. Man har ju sambo så ska nåt upp på väggarna får de ju inte vara vilken skit som helst! Hittade efter lite sökande på nätet detta bildhuggeri:

De tillverkar bland annat väldigt fina handskurna trofesköldar. De gör trofesköldar till alla tänkbara trofeer och kan specialtillverka efter kundens önskemål om man så vill. Jag fastnade för denna:
När jag fick hem skölden fascinerades jag verkligen av hantverket. Vilket arbete det måste legat bakom att gör den! Inte för att man hade klarat av detta själv men skulle man provat hade de säkert tagit ett bra tag och slutresultatet hade blivit långt i från detta.. Så med tanke på detta arbetet tycker jag deras priser är väldigt bra.
Så nästa gång de blir något skjutet med en trofe värd att spara och sätta upp väggen. Tycker jag ni ska höra med Asbjörns Bildhuggeri om de kan göra skölden till trofeen. Kanske blir det inte heller då så mycket liv på frun om att fler trofeer som ska upp på väggarna! ;) Bild på betar på skölden kommer när det är monterat o klart.







Bilder från tillverkningen.



Kommentarer
Postat av: Nils

Tack för tipset. De var verkligen fina sköldar! Nu ska man bara skjuta medaljbocken så man har något att sätta på skölden.

2011-08-11 @ 16:14:46
Postat av: Anders uppe på Berget

Så ska troffe sköldar se ut,,som Du har tillverkat dom



Fina Sköldar



Lycka till Anders

2011-11-14 @ 20:36:13
Postat av: Andreas

Jag har monterat ett rådjur på deras Rådjurssköld 5A, och jag är mycket nöjd! Hoppas de inte går ur produktion allt för snart, de är väl inte helt unga. I så fall får det bli att beställa sköldar från Tyskland.

2012-04-01 @ 16:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0