Vildsvinsjakt 2010-10-29.

Blev uppringd och tillfrågad om jag ville komma med hundarna o ta hand om eventuella eftersök när de skulle jagas i några större majsfält utanför Brömsebro i samband med att de skördade majsen där. Vi var ett 10tal personer som mest som passade av runt de olika fälten. Främst var det vildsvin som skulle jagas, men även ett rådjur per majsfält fick vi skjuta (bock eller kid) och även räv.

I de första fältet hade vi ett 10tal rådjur o jag fick läge på en bock som jag fällde. En fin 6taggare som jag ska lämna in för bedömning. Brons borde den iaf minst hålla skulle jag tro?



De andra fältet observerades 5st rådjur men inget blev skjutet.

I det tredje fältet hade vi totalt 5-6rådjur, hade själv en mindre bock i mitt pass som jag inte han med att skjuta. Hade även 5-6grisar i pass o lyckades bomma en årsgris.. :( En annan passkytt bommade på ett kid, men fick sen revanch när en räv skulle smita ut fältet.


Fjärde o sista fältet för dagen var de 9-10st rådjur i, hade läge på ett kid men avstod att skjuta då en annan skytt stod bättre till, kidet stannade till 15m från en annan passkytt, blev förvånad av att de inte small. Men han avstod att skjuta.

Tyvärr inga skjutna grisar som var tanken men riktigt trevlig jakt ändå!






Kommentarer
Postat av: Daniel

Grattis till bocken!

2010-10-31 @ 21:06:08
URL: http://danielsjakt.blogg.se/
Postat av: Ola

Tack.

2010-11-01 @ 10:43:23
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0