"Älgjakt" 2010-10-20.

Gick en skogsrunda med Balder i dag. Efter en liten stund såg jag att han fick något i vind o han drog i väg, bara 50m framför mig kom de första skallen. Fast ståndskall! :) 

Så jag smög mig närmre o såg en älg lunka sakta i väg, ett hondjur, men skallen forsatte o jag skymtad ytterligare en älg. De förlyttade sig ytterligare en liten bit för att sedan bli fast stånd igen. Försökte då filma med telefonen men de var omöjligt att smyga tyst där så förmodligen stötte jag älgen efter att han skällt runt 10min o de blev gångstånd i ytterligare 8-10min innan de blev stopp vid en bredare bäck där älgen gått över. Så totalt jobbade han närmre 20min med älgen innan jag kopplade honom.

Nu vet jag inte om jag vågar ha honom lös mer i år? Nu har de ju varit tur att de varit "bra" älgar han stött på o ingen ilsken ko eller likande.. Får nog bli kopplat i skogen hädanefter o massa spårträning ist. Han är ju inte äns
5mån än.. Får se om jag får upp filmklippet på youtube o länka hit men de är väl inte mycke o se kanske? Några älgar syns inte på filmen men man hör ju hunden jobba med den iaf! :)

Kommentarer
Postat av: Syrran

Duktig han är! Lille Balder :)

2010-10-20 @ 17:18:22
Postat av: kent andersson

Fan vad härligt. Jag längtar till min Bella kommer igång.

2010-10-20 @ 21:43:44
URL: http://kent-teamreleaser.blogspot.com
Postat av: Anders

Roligt han verkar ju lovande :)

2010-10-23 @ 14:23:49
URL: http://www.andersjakt.se
Postat av: Ola

Ja de verkar som de kan bli jakthund av han. Nu sista släppet innan säsongen tog slut jagde han älg i ca 1,5tim blandat ståndarbete och gångstånd som förflyttade sig långsamt i väg och han bröt när han var runt 3km från upptaget. Nu blir det en lång väntan till augusti då hundjakten börjar igen! Men de ser man fram emot!

2011-04-04 @ 13:00:38
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0