Klövviltsjakt med hund 2010-11-13.

I dag var de jakt uppe Karlshult. I första såten gick en polare med sin springer spaniel Sigge o den fick upp en stor vildsvinsgalt som den drev runt 5min innan den lämnade såten. Väldigt duktig Springer spaniel förövrigt, bra hörbarthet på skallet o driver från några minuter upp till 15min!

Andra såten gick jag med Vilda o hon hade drev på rådjur och de blev ett kid skjutet i denna såten.

Tredje såten gick det två hundförare en med Wachtel o sen samma springer spaniel som i första såten. Springern hade ett kortare drev på hare i övrigt verkade tomt på vilt.

I fjärde o sista såten gick det en hundförare med en Hälleforsare o jag gick även Balder från ett annat håll och i denna såt var gris o älg tillåtet vilt. Tyvärr var såten tom på gris o älg..

Sen blev det korvgrillning och jaktsnack. Rätt trevlig jaktdag trots att det inte blev så mycket vilt på benen i dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0