Hundjakt 2010-11-06.

Skulle upp till Skörebo o jaga med hund, främst rådjur. Hade fel på mobilttelefonen i går så fick starta om den.. Upptäckte när jag var uppe i Bergkvara där jag skulle möta en jaktkamrat att telefonen ställt om sig till sommartid igen! :(

Vi skulle mötas kl08 men nu var ju kl07, hade alltså  1tim på mig innan vi skulle mötas. Ringde o hörde mig för om jag kunde försöka skjuta någon kanin nere vid Skeppeviks stugområde och de gick bra. :) Gick runt en halvtimme ungefär bland stugorna o såg runt ett 30tal kaniner och sköt 4st.

Är det någon som som har en jaktiller och är jaktsugen får ni mer än gärna höra av er förresten!
Mark med väldigt gott om kaniner finnes.

Rabbits.


Ja sen blev de rådjursjakt uppe i Skörebo. Verkade inte vara så värst mycke rå på denna mark i år? Ett drev på rå av en wachtel och ett drev på hare av en springer spaniel blev de på 3timmars jakt. Inget skjutet.



Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hej jag är ny bliven ägare av en iller och jagar med den är det fortfarande intressant så maila så kan vi höras Mvh Fredrik

2011-07-18 @ 20:54:13
Postat av: Ola

Har ingen koll på hur mycket kaniner de finns där i år. All ledig tid kommer gå åt till humdjakten i år men vi kan ju se hur vintern blir i år? Kanske finns de möjlighet till kaninjakt då, annars får de vänta tills efter hundjakten är över.

2011-07-19 @ 10:58:38
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0