Jagar och lagar. 2010-12-10.

Så heter Per Morbergs nya kokbok.

Har tänkt köpa den ett tag, men nu fick jag den i present. Tycker om hans sätt att laga mat och boken har bra recept, fina foton och är bra skriven. Nu använder jag själv inte recept så ofta när jag lagar mat, men mer insperation är ju aldrig fel att få. Om jag ska säga något negativt om boken är det avsnittet om jakterna i Sydafrika och recepten på dessa djur. Intressant att läsa om, men så mycket nytta av recepten lär man inte få. Skulle man någon gång i framtiden komma i väg på en sån resa, lär man förhoppningsvis få maten lagad.

Men trots allt är det överlag en bra bok, den får fyra gristrynen av fem möjliga av mig! :)


Kommentarer
Postat av: henke

Har inget med just det här inlägget att göra men skulle bara säga vilken bra blogg du skriver... hittade den häromdagen... Själv är jag en gotlänning som brukar jaga gris utanför katrineholm några ggr om året... Fortsätt i samma anda.. god jaktlycka

2010-12-12 @ 09:54:54
Postat av: Ola

Tackar!

2010-12-14 @ 10:24:53
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0