Vildsvin. 090920.

I dag har det blivit lite träning på vildsvin i hägn. Blev nästan påsprungen av en liten galt när den gjorde utfall mot hunden. Fick kasta mig åt sidan, skrapade upp armen lite.. Men det var väl mitt eget fel skulle ju inte gått o ställt mig bakom hunden.. Men sen såg jag inte heller grisen förrän den skulle "ta" hunden.. Men bästa av allt fick jag med det på film! Kul, kul! :) Ska se om jag kan lägga upp det lilla filmklippet på youtube och länka det hit sen.
Tog även lite foton i dag, här är några av dem.











Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket hägn var det du var till?? :)

Vill till hägn igen med Akita, men det är så förbenat långt till alla här uppe.....

Jaja, vi får se när det blir. Vi tränar på älg så länge! :)

Hoppas det är bra med er.... Trevlig helg! :)

2009-09-25 @ 23:48:42
URL: http://annawahlgren.blogg.se/
Postat av: Ola

Just detta hägnet ligger i skogen... :) Tanken med denna dagen var att jag skulle öva på inkallningen. Är ju värdefullt om det inte är på rätt mark osv.. Hunden är runt 5år korsning hamilton/tjt och både driver och skäller stånskall på gris/älg. Även skjutit vildsvin för henne. Skicka mig ett mail så kan jag tipsa om några hägn. [email protected]

2009-09-26 @ 12:49:08
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/
Postat av: Hampus Johansson

Tjenare:)

vart kommer du ifrån? såg att du jagade i strömby ligger rätt nära där jag jagar, jag jagar i ryd och Övraby:)

2010-04-30 @ 13:51:12
Postat av: Ola

I Fågelmara bor jag nu. Jagar lite överallt runt dig. Brukar ju fara runt med hundarna på olika marker. Är med i ett jaktlag i Karlshult oxå, de är ju bara några km från dig.

2010-04-30 @ 15:55:40
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0