Rådjursjakt med hund. 091031.

Var på rådjursjakt i Skörrebo och denna dag lämnade jag hundarna hemma o stod på pass i stället.

Hundarna för dagen var en basset, en wachtel och en springer spaniel. Det "kryllade" verkligen av rådjur på denna mark och det var inte en tyst stund från det att hundarna släpptes tills jakten avslutades. Riktgt kul!

Jag hade själv get med kid som sprang förbi mig på ca 45m, dvs utom hagelhåll... Det sköts en bock av passkytten närmst mig så jag gick bort o tittade på den och när vi står där med händerna i byxfickorna går det lungt förbi ytterligare en bock inom hagelhåll... Mycket rådjur, även 2 älgar hade vi uppe. Ko med kalv.
Tyvärr inga bilder då jag glömt kameran hemma. Blir nog en runda till denna marken nästa helg oxå, kanske tar jag hundarna med mig då. Det är ju kallt att stå på pass nu märkte jag! :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0