Vildsvinsjakt på åtel. 090507.

Jag hade suttit säker 5-6 gånger på denna åtlen till kl24.00 utan att få se nån gris.. Dock var det alltid rensat på foder varje natt så jag visste att där var gris. På lördagen satt jag till 21.00-01.15 och det ändå jag såg var en räv.. På vägen hem slog jag ett öga ut över en åker och såg vad jag tyckte var en fjolårsgalt. Då var klockan 01.25 och han var ca 300m från åteln! :D Då tyckte jag inte det var så stor mening att sitta så tidigt längre och bestämde mig för att sätta mig kl 23 ist.

Så i torsdags var jag på plats igen 22.55. när jag var 30-40m från åteln hörde jag grymtningar, skrik o en flock med grisar som stack därifrån.. :? Sen fick jag sitta till kl 03.00 innan galten till slut dök upp stirrig o ville inte stå still länge så det tog 10-15min innan jag fick ett bra läge. Skottet gick och grisen försvann.. Det kändes bra i skottet men visste inte hur långt den gått. Gick o hämtade hunden en korsning Tjt/hamilton stövare som jag brukar ha med mig och har gått en hel del eftersök på gris med. Kollade skottplatsen men hittade inte en droppe med blod. Satte hunden på spåret och 1min senare och efter att ha gått max 15m var de klart! :oops: Hunden fick iaf jobba liiite.. Skottet hade tagig perfekt, mitt i bogen och utgångshålet var strax bakom bogen så den stod lite snett. Grisen var en fjolårsgalt som vägde 73kg.


Kommentarer
Postat av: sari

denna gång var väl jag med o styckade grisafan? :D

man blev ju hungrig där :P



puss

2009-08-17 @ 22:14:49
Postat av: Ola

Jo den gången var du med, du var så duktig så!

2009-08-18 @ 11:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0