Hundjakt. 2014-10-03

Denna dag jagade vi med kompisens drever och jag stod på pass. Vi hade ett bra drev på rådjur som buktade runt oss, de var nära oss flera gånger men tyvärr ville det inte gå i pass. Sedan bytte vi mark och drevern släpptes på nytt, det tog inte många minuter förrän hunden på nytt fått upp rådjur. Jag fick först ett kid i pass men han inte med att skjuta.. Efter drevet hade buktat en stund kom även drevdjuret i pass en get som gick förbi mig på ca 100m. Inget skjutet, men vad gör det när hunden jobbade på så bra. Bra dag i skogen.
 
De är inte mycket som slår rådjursjakt med en bra drever. Hade de inte varit för att jag gärna vill skjuta vildsvin för hunden hade jag nog köpt mig en drever själv. 
Inget skjutet denna dag som jag skrev, men fin musik bjöds vi på. Dagen efter sköts det en bock för samma hund, kul!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0