Vildsvinsjakt med hund 2013-11-17

Började första såten med att stå på pass där det släpptes en laika och en jämthund. De fick fort upp älg, ko med kalv som snabbt gick ur såten. De fick tag på hundarna efter ett tag och släppte på nytt i såten men inga vildsvin kom på benen.
 
I såt två släpptes samma laika och en annan jämthund och jag gick med Balder. Såg inte mycket av hunden från det jag släppte, stort sök på den hunden för det mesta.. Ca 500m bort fick han tag på en större galt som gick rakt ner på mig som jag tyvärr sköt bom på. Galten vek av och ut mot en passkytt som lyckades fälla den. Kul!
 
Strax efter sköt en av de andra hundförarna även han en galt för sin hund. Så två fällda galtar blev det under dagen. Ännu en trevligt jaktdag denna helg!
 
Balder med vildsvinsgalt.
 
 
Robban med galten han sköt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0