Rådjursjakt med hund 2013-11-23

Blev inbjuden att komma med terrierna till Aspö, en stor ö i Karlskrona skärgård.
Det var främst rådjursjakt, men det var även tillåtet att skjuta hare, räv och annat mindre rovvilt.
 
Hundarna jagade från det att jag krokade loss dom tills det att jakten bröts. Hundarna hade fler drev än jag hann räkna och det sköts 6st rådjur under dagen, kunde säkert blivit några djur till med lite tur. Men 6st djur tycker jag är ett väldigt bra resultat! Bland annat sköts det några småbockar och en get med horn, inte ofta man ser det.
 
Får tacka Aspö Viltvårdsklubb och alla de som deltog i jakten för en riktigt trevlig jaktdag. Jag ser redan fram emot nästa jakt med er! :)
 
 
Vilda och Molly efter avslutad jakt.
 
 Nr1,2,3.
 
 Nr4.
 
Nr5,6. (samt smygreklam för Karlskrona hockey Klubb! :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0