Jakt med hund 2012-01-29

Sista jaktdagen med mina hundar för denna säsongen blev i Strömby. Jag gick med Vilda och en annan ur de jaktlaget gick med sin Basset.
.
I första såten dröjde det inte länge förrän båda hundarna drev var sitt rådjur. Nära flera skyttar men denna gången klarade de sig oskadda. Kompisens hund gick i väg långväga med de ena rådjuret och han körde efter den hunden.
.
Under tiden jagade vi av ett mindre område med min hund som tyvärr visade sig vara tomt på vilt i dag.
Efter detta väntade vi in att den andra hundföraren skulle komma tillbaka med sin hund. Klockan var runt halv ett när vi samlades och vi beslutade att avsluta dagens jakt. De känns att man gått o pulsat i snö i tre dagar nu och man är rätt mätt på jakten nu oxå får man erkänna, så de känns rätt skönt att jaktsäsongen med hundarna är slut för denna säsongen.
.

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Vi var inte ute med taxarna i helgen. Kändes som det var lite mycket snö för dem. Men nu har ju nedräkningen börjat till den 1 okt :-)

2012-01-30 @ 10:51:39
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Ola

Ja mina hundar är ju lite mer högbenta så de var inga problem att jaga med dom. Ja nu börjar nedräkningen! Fast för min del är det först o främst till 1 augusti då man får släppa hund på gris o grävling! :)

2012-02-12 @ 12:11:56
URL: http://vildsvinsjakt.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0