Jakt med hund 2012-01-27

Ledig i dag så tog ett släpp med Vilda i Karlshult och hade en passkytt med mig. I första såten fick hon rätt omgående upp en ensam stor gris som gick rakt mot passkytten. Tyvärr fick han inte något bra skottläge men han såg grisen, en galt på minst 100kg trodde han att det var. Efter att hunden kom tillbaka gick jag vidare mot en mindre plantering o där blev det nytt upptag på gris, de var stånd/gångstånd där inne o både gris o hund skrek till om vart annat varvat med hundskall. Hunden kom ut o jag manade på henne igen o hon gick och började skälla igen, de rörde sig sakt ut från marken så jag fick aldrig se vad de var för gris. I slutet av såten hade hon även två drev på rå.

I andra såten höll de på att gallra så vi gick en liten runda i utkanten av de området, ett drev på rå blev det där.
Inget skjutet denna dag men en trevlig dag i skogen med hunden blev det i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0