Filminspelning.

Vi filmade vildsvinsjakt för jakt o fiskeprogrammet Erätulilla http://yle.fi/eratulilla/ som kommer sändas på finska tv2 i höst. De var smygjakt, åteljakt o jakt med ställande hund, samt matlagning som skulle filmas under en intensiv helg. Under samtliga jakter sköts de vildsvin o båda de finska jägarna som medverkade i programmet fick skjuta vildsvin. Ett speciellt grattis till Raimo som fick skjuta sitt första vildsvin någonsin. Kul!

De kommer även bli en artikel i jakttidningen Trapper http://www.trapper.fi/ som ges ut på både svenska o finska.

Lite bilder från helgen.

john o Raimo med gris skjuten på åteljakt.

         
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska bli roligt att få se detta sen när allt har blivit klart! Väntar med spänning :)

2010-08-15 @ 20:37:19
Postat av: Syrran

oj glömde skriva mitt namn på inlägget som jag skrev. Syster Yster här hihi

2010-08-15 @ 20:38:37
Postat av: Roger

Fränt! Finns de möjlighet att se detta programmet även från sverige? De hade varit kul o se!

2010-08-22 @ 23:56:34
Postat av: Anonym

Jag vet faktiskt inte om man kan se finska tv2? Kanske via parbol? Jag ska själv få de som dvd.

2010-08-23 @ 11:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0