Pulled Pork på vildsvinskarre.

 
 
Provade att göra pulled pork på vildsvinskarre, blev inte alls dumt.
 
Gned in karrebiten med kryddor o lät den stå över natten i kyl, gjorde även en egen barbecuesås med bla äppelcidervinäger, tabasco, wocestersås, ketchup och farinsocker. Som jag sen penslade på köttet ett par gånger under sista timmen. Resten av barbecuesåsen blandade jag sen i köttet efter man delat på det. I efterhand hade jag velat ha smak av hickory då jag personligen tycker om det, så de får de bli nästa gång. Enkel maträtt att göra men de krävs lite planering, köttet skall kryddas helst minst 12tim innan man ställer in det i ugnen, 125grader i 8-9timmar.
   
   
   
   
   
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna M

Ja tack!! Det ser smaskigt ut!

2014-05-28 @ 12:37:20
URL: http://www.matobak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0