Vakjakt på vildsvin 2014-03-21

Var ute tillsammans med två vänner på vakjakt efter vildsvin. Fullt tryck på åtlarna, gott om årsgrisar och flera suggor/gyltor som inom någon månad ska ha kultingar och en och annan galt. Alla åtlar är välbesökta, flera har besök av flera grupper och ensamma vildsvin per kväll/natt. Så någon minskning av stammen har jag inte märkt av på dessa marker som många pratar om. Snarare har de ökat något, dels genom att mycket årsgrisar troligen utstöta från andra marker nu hittat hit och lågt jakttryck på angränsande marker i området. Snart kommer fler suggor föda sina kultingar så de får göras lite fler försök att skjuta några årsgrisar nu framöver innan suggorna ska ha.
 
Vi satt i ca 2timmar, jag drog en nitlott och valde en åtel där de kom sent på. Men de andra valde rätt och båda fick skjuta varsin årsgris 25-30kg levande vikt. Så de var ju lyckad vakkväll i alla fall.
 
Nr1.
 
Nr2.
 

Kommentarer
Postat av: Karl

vad händer? Det har inte funnits någon mer jakt nyligen? ser fram emot att läsa uppdateringar

2014-05-06 @ 19:16:47
Postat av: Karl

vad händer? Det har inte funnits någon mer jakt nyligen? ser fram emot att läsa uppdateringar

2014-05-06 @ 19:17:20
Postat av: Ola

Hej Karl. Jag ör för tillfället utan dator och ingen möjlighet att uppdatera bloggen. Men förhoppnigsvis ska jag få tillbaka datorerna snart. Jag har varit ute en del både själv och med jaktgäster. Jaktgästerna har skjutit grisar och jag har skjutit 7st grisar själv på skyddsjakt sen senaste uppdateringen. Även skaffat en valp som detförhoppingsvis ska bli jakthund av. Kommer göra några inlägg så fort jagbhar tillgång till dator igen! :)

2014-05-06 @ 19:24:57
URL: http://vildsvinsjakt.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0