Vakjakt på vildsvin 2014-02-07

Rastlös som fanken efter att ha varit sjukskriven i flera dagar pga nacke o ryggen så beslutade att ta ett kortare vakpass på vildsvin på några av min åtlar. Satte kompisen på en åtel som varit välbesökt i flera månader och där jag visste att de skulle komma tidigt. Själv tog jag en annan åtel där de senaste dagarna varit bra med besök men hade ingen aning om när de kom. Vi sa att vi skulle sitta max 2timmar, de är ungefär så länge jag orkar sitta nu för tiden.. Efter ca en timme kom grisarna till kompisen och han kunde efter ett tag skjuta en av de två jämnstora grisarna. Vi satt ytterligare någon halvtimme och jag hade olika grisar som kom från olika håll mot åteln, visa fick vind från mig. De andra ville inte visa sig de heller tyvärr. Men kompisen fick ju skjuta så de var ju lyckat! 
 
Grattis Henke! :)
 
Henke efter en lyckad vakkväll! :)

Kommentarer
Postat av: Tobbe Pettson

Härligt :)
Var också ute igår och lyckades skjuta en årsgris på 45-50 kg levande. Hade sugga och 7 lika stora ute först vid 20:45 men dom verkade oroliga så höll inne skott. Samma gäng kom tillbaka vid 22 och då lyckades jag få skott på en liten galt. :) gratulera skytten

Svar: Trevligt, man får gratulera!
Ola Melkersson

2014-02-08 @ 20:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0