Harjakt och dovhjortsjakt i skåne 2014-02-02

Var nere i skåne och jagade hare med Vilda & Molly i några äppelodlingar. var jag som gick med hundarna och en som stod på pass. Totalt fick hundarna upp 4st harar var av vi sköt 3st och de bommades på den fjärde.
 
Sen blev jag erbjuden att vaka lite hjort på eftermiddagen, men de gick som vanligt för mig när de ska jagas hjort.. Jag såg inte en hjortklöv när de väl var dax för hjortjakt, men när det jagades hare såg jag 12st hjortar.. Såg dock en rätt fin galt kanske runt 90kg, men grisar har jag ju gott om på hemma markerna så de fick vara. Trevligt att få chansen till lite hjortjakt, trots att jag nu inte såg några denna eftermiddag och harjakten var ju lyckad.
 
Sebastian med de harar vi sköt på förmiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0