Eftersök på vildsvin. 2014-01-15

Blev uppringd av en bekant som hade vakat vildsvin och skjutit på en årsgris ur en större flock grisar.
 
Var på plats med Balder ca 1,5tim efter påskjutningen, blod på skottplatsen och jag spårade ca 100m innan blodet avtog helt och jag valde att släppa hunden.
 
Efter ytterligare ca 300m kom hunden i fatt grisen och de blev fast direkt i upptaget. Smög mig närmre och de förflyttade sig sakta en kortare bit innan de blev fast igen, då jag kom in på ståndet. Grisen var pigg och gjorde utfall mot hunden, men jag kunde relativt fort skjuta grisen. Var en galt på ca 50kg levande vikt skjuten högt upp i frambenet.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0