Bockjakt 2014. Dag 6.

Ytterligare försök på morgon "mark nr2", alltså samma mark där jag sköt en mindre bock kvällen innan. Har sett en större herre där ända sedan i våras, såg den även förra året vid flera tillfällen.
 
Satte mig till rätta och provade att locka men utan resultat. Men efter en bra stund fick jag se den "store" bocken på lite håll, men hade inget bra skottläge. Försökte locka men den visade inget intresse för lock. Efter en stund fick jag äntligen läge och den föll på plats. En riktigt fin bock och jag tycker man ser rätt tydligt de olika anlag bockarna har där om man jämnför den som jag sköt kvällen innan. Men jag är långt i från en expert men det är kul att åtminstoen försöka gissa vad de är för olika bockar man ser och sen väljer att fälla.
 
Jämnförde i dag den med en silverbock jag sköt förra året och tycker denna ser större ut, men det är alltid svårt att gissa vikt. Har tagit upp alla skallar från frysen i dag och i morgon blir det att koka, ska bli intresssant o se vad den väger. Men hur som helst så tycker jag att det är en vacker trofe!
 
Blev höjdpunkten för bockjakten i år. Finns en o annan bock som kan skjutas ytterligare på markerna så man får se om man ger sig ut några kvällar till framöver.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ge
Grattis. den var fin Med vänlig hälsning, mr jeep

2014-09-05 @ 22:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0