Bockjakt 2014. Dag 5.

Nytt försök på kvällen på "mark nr2" igen. När jag kom på plats såg jag get med två kid och efter lite lockande kom en bock i bra fart snett mot mig. I min bedömning en bock med lite sämre anlag med tanke på andra bockar som finns i området. Finns två typer av bockar i detta området ena har smala ljusare horn de andra betydligt mer massa och mörkare, försöker spara på de de med grövre o mörkare horn.
 
Har ytterligare en klen sexa med dessa anlag som jag ska försöka plocka bort i år om den vill visa sig. Otroligt nöjd med lockpipan Nordic roe måste jag säga, är bock nr4 jag skjuter med hjälp av den pipan på kort tid.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0