Smygjakt på vildsvin 2013-06-13

Perfekt grisaväder i går, regn och rusk i stort sett hela dagen, vilket borde locka ut vildsvinen på vallarna. Då har man svårt att stanna hemma..

 Tredje gången på kort tid jag smygjagat vid samma åker och alla gånger har jag fått komma till skott. Klockan har då varit mellan 20.30-22.30 och det har varit olika grupper ute varje gång. Sugga med 7st årgrisar, grupp med 2st 80-85kilos galtar och i går en grupp på 5st årsgrisar. I går var jag på plats runt kl22 och jag stod och tittade på ett rådjur som gick ute på vallen och betade en liten stund när jag i nederkanten på åkern såg en ensam gris. Avstånd runt 300m och jag bestämde mig för att smyga närmre för att bättre kunna se grisen. När jag kom in på under 100m såg jag ytterligare 3st grisar i samma storlek runt 45-50kg och en på kanske 25kg. Kunde inte se att någon skulle vara sugga men ville vara säker så smög in på hagelhåll ca 30m innan jag sköt en av dem, bogskott och grisen blev på stället. Fortsatte min smygjakt på andra sidan av marken, såg en hel del rådjur och harar men inga fler grisar.
 
Lyckad smygjakt får man säga.
 
Passade även på att träna Balder lite och spårade upp det döda djuret. Haft denna hunden med i bilen hela våren och vid varje skjuten gris har han fått spåra fram till dem. Han verkar taggad i år!

 
 
 Om någon är intresserad av en Heck-Pack så bara ring eller maila, kan skickas över hela landet!
 

Kommentarer
Postat av: hedebonn

Grattis till grisen

2013-06-15 @ 21:14:47
Postat av: Ola

Tackar.

2013-06-16 @ 10:24:42
URL: http://vildsvinsjakt.org
Postat av: Läs sugen

Uppdatera bloggen oftare

Svar: Haha. Ja de borde jag kanske göra. Har jagat väldigt mycket i år men tyvär tappat sugen att skriva om jakterna.. Men får väl skriva några inlägg framöver! :)
Ola Melkersson

2013-07-25 @ 11:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0